(圖片來源Yahoo)
這季的American Idol從top 13開始
我跟奧爸就覺得Adam Lambert 跟Danny Gokey應該是final 2
沒想到Gokey只到前三名就被淘汰了
Kris Allen唱的是不錯啦!可是我總覺得少了一點舞台魅力
昨天的決賽中Kris Allen高音還拉不太上去
Adam Lambert厲害的地方是音域很廣能飆高音


我很喜歡Adam Lambert在前八強比賽時唱的這首歌 "Mad World"

由於黑馬Kris Allen的出現
讓奧爸擔心Adam會輸掉
昨晚Idol結束後
奧爸還破例打電話投票給Adam呢!

噯!結果還是輸了

我發現美國人還是保守派的居多
之前在facebook就看到有蠻多人認為Adam臉上的妝太濃
又塗著黑色的指甲油
他們喜歡鄰家男孩樣子的人
Kris Allen勝在外表清新
家裡又是虔誠的基督教徒
正好有一般人認同的形象

我看到結果宣布後
裁判們站起來為優勝者鼓掌
但是Simon Cowell並沒有站起來
我想他也是蠻訝異這結果吧!

不過我認為就算Adam Lambert沒拿到Idol頭銜
但是他還是會出唱片的啦!
相信未來成就會很好的
迫不及待等著Adam Lambert出唱片
哈哈!!

今晚的American Idol是我看過最精彩的一集
因為一堆大牌來演唱
唯一美中不足的是優勝非我所選
只好寫篇文章吐點怨氣吧!

最後附上Mad World歌詞
Mad World (lyrics)

All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for the daily races
Going nowhere, going nowhere
And their tears are filling up their glasses
No expression, no expression
Hide my head, I want to drown my sorrow
No tomorrow, no tomorrow

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very very mad world, mad world

Children waiting for the day they feel good
Happy Birthday, Happy Birthday
Made to feel the way that every child should
Sit and listen, sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me, no one knew me
Hello teacher, tell me what's my lesson
Look right through me, look right through me

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very very mad world,
Mad world
Mad world
Mad world
arrow
arrow
    全站熱搜

    gticl 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()